Pages

Sunday, May 20, 2012

Kanonhelg

Igår hade jag min födelsemiddag med våra familjer. Tyvärr kunde inte pappa komma pga en dålig mage som ställde till det.
Men i övrigt var det fullt deltagande. Jag fick pengar till resan av både föräldrar och svärföräldrar plus en t-shirt från London av mina föräldrar som var likadan som en jag köpte där för 15 år sedan, nostalgi :) Av mina systrar och svåger fick jag ett presentkort på löplabbet så jag kan köpa ett par nya löparskor vilket kommmer att behövas inom kort. Fick även en träningsflaska fylld med Dumlekolor, lite ying/yang över det hela men inget jag klagar över...

Till middag serverade vi tacos, fajita och en nachosplatta. Alla åt med god aptit men ändå blev där en hel del över. Sen avslutade vi med rabarberpaj med vaniljsås till efterrätt. (Hemmaodlade rabarber såklart).


När alla ätit klart och allt blivit undanplockat hade klockan blivit kvart över åtta och samtalet mellan grabbarna föll in på kvällens Champions League final mellan Bayern München och mitt Chelsea. Skulle vi äntligen lyckas få hem pokalen? Vi tog med oss dricka och tilltugg in till TV.n medans tjejerna stannade kvar i köket. I samband med avsparken kom även Jörgen, Susanne och Erika på besök. Jörgen för fotbollen och Susanne och Erika gick ut i köket till sladderbordet.

Matchen? Bayern förde spelet gjorde 1-0 i 83.e Chelsea kvitterade i 88.e och då råkade jag väcka Liam och fick en liten sur blick från Fanny men han somnade om direkt igen. I förlängningen fick Bayern straff men Robben (En gång Chelsea alltid Chelsea) bommade den. Sen vann Chelsea matchen på straffar och pokalen finns nu där den hör hemma på Stamford Bridge.

Idag söndag vaknade Liam redan kl sex vilket var lite oväntat då han var uppe länge igår. Men kl halv åtta somnade han igen och Fanny drog till stallet några timmar och jag gick o la mig i soffan. Klockan elva!! vaknade Liam igen och det var dags för frukost. Så vi gjorde frukost och gick ut och satte oss i det fina vädret.

Frukost i solskenet.

När Fanny sen kom hem pysslade vi i trädgården lite innan jag begav mig ut på en löprunda. När jag kom hem låg alla och sov.
Anna-Lena kom förbi efter dagens loppis och hon hade gjort några fina fynd. Bl.a. ett Diedrikssonset regnkläder till Laim för 50:- och en gunga att hänga i trädet till honom.


Denna evighetsdag som inte verkar vilja ta slut fortsatte sen med inköp av en sandlåda till Liam som jag och Mats satte ihop medans Fanny grillade korv och hamburgera till middag. Sandlådan saknar dock sand just nu men det kommer så småningom.
Liam verkar dock mycket nöjd.





Nu ska vi hålla kväll i soffan och se vem som får lämna Big Brother. Jag kommer även att se klart hockey-finalen på datorn.

No comments: