Pages

Wednesday, June 08, 2011

Gräsklippning

Hej igen.

Det var ett tag sen nu men nu tänkte jag göra ett försök att uppdatera er om vad som händer. Som dom flesta redan vet har jag och Fanny fått en son den 29/5 som heter Liam.

Liam hade bråttom att äntra denna värld och valde därför att komma ut drygt sju veckor för tidigt. Detta innebär att jag, Fanny och Liam för tillfället är inlagda på neonatalavdelningen i Helsingborg. Liam föddes 47 cm lång och 2490 g tung så det var ändå ingen liten grabb. Tack vare att han är så stor och stark så har det inte varit några problem under tiden på neonatalavdelningen.

Det som återstår för att vi ska få flytta hem är att han ska "fylla 35 veckor" så han kan bli av med apne-appareten som övervakar hans andning samt att han måste kunna amma en hel måltid. Därefter kommer vi att övergå till hemsjukvård fram tills att han kan avsluta sin sondmatning helt.

Liam 29/5-2011

Eftersom Liam överaskade oss totalt med sin ankomst har många saker inte blivit som det var tänkt... Bl.a. missade jag förlossningen eftersom jag var i Prag med jobb. Så för min del var det bara att boka om biljetten hem för hinna ansluta till min nya familj så fort som möjligt.

Under tiden vi varit inlagda har jag passat på att ta lite turer och fixa lite i huset bl.a. plocka iordning samt hämta grejor vi behöver.
Gårdagens projekt därhemma var dock lite mer krävande, gräsmattan... Den har legat och frodats i över två veckor och som den såg ut.

Efter mycket svett och X antal tömningar av uppsamlaren har vi nu äntligen en fin gräsmatta igen som Exita kan leka på. Exita som för övrigt var mycket tröttare än mig efter gräsklippningen för hon har fullt upp med att jaga gräsklipparen och alla bilar som kör förbi.

2 comments:

Falken said...

Välkommen tillbaks i Blogg-världen

Dennis Persson said...

Tack tack. Skrev ihop inlägget sen gick det inte att publicera. Så i ren frustration felsökte jag alla inställningar tills jag hittade felet. Men nu kan både jag och Fanny blogga igen :D