Pages

Wednesday, June 15, 2011

Nya morgonrutiner

Första natten hemma med Liam gick bra. Alltid jobbigt när klockan ringer men lite värre är det när den ringer fyra ggr per natt... Men det är inget att göra med det förutom att stiga upp och fixa mat och eventuellt en ny blöja. Jag slipper amma iaf och framförallt i framtiden betyder det att jag inte behöver stiga upp lika ofta om nätterna. Nu när morgonen har kommit har vi stigit upp och ätit frukost i VÅRT kök, skönt!!!

Efter frukosten var det dags för en av de nya rutinerna i huset. Nämligen att koka upp vatten att doppa alla matgrejor i. Pumpflaskor, pumptrattar, lock m.m. Detta ska nämligen göras en gång per dygn, annars räcker det att skölja dem i varmt/kallt/varmt vatten mellan användningarna.

Nu ska jag ge mig på babylarmet med det fyndiga namnet, MejDej. Inköpt på... (trumvirvel)... Ullared!!!
I övrigt kan jag nämna för pappa att nu har jag laddat upp och kört ur batteriet till videokameran två ggr och jämfört med din kamera. Nu har dom ungefär samma batteritid. Så på lördag får du tillbaka din kamera, tack för lånet.

1 comment:

Falken said...

Låter härligt att ni börjar komma in i det dagliga på HEMMAPLAN !!
Vad gäller kameran ser jag fram emot att få betrakta dina alster.
Kram