Pages

Friday, June 17, 2011

Lugn & ro

Idag har vi spenderat merparten av dagen i soffan med filmer och mys. Första filmen vi avverkade var Hot Fuzz som börjar med underbar engelsk humor och sen skenar ur med lite splatterkänsla. Men Fanny klarade faktiskt av det oväntat bra. Jag satte mitt hopp till att hon som vanligt skulle ha somnat innan den delen av filmen började...
När vi hade sett den filmen bad Fanny mig att ladda ner Stephen Kings film It. Jag hade inte sett den innan och den skulle förklara Fannys fobi för clowner. Utöver att den är gjord 1990 och man undrar vad Stephen King går på när han skriver sina böcker så var den helt okej och jag förstår att den skrämt upp en yngre version av Fanny. Men hon får nog vänja sig vid clowner för Liam kommer vilja att gå på cirkus.

Liam har idag varit lite kinkig och efter lite bollande kom vi på att det måste vara magen som bråkar med honom. Anledning till det är däremot mitt och Fannys fel då vi åt grillspjut igår och det blev nog lite mycket för Liam. Men nu har han skött magen och ligger och sover i Fannys famn.

No comments: